Monday, August 8, 2011

Sabar.............

"Bila Allah cepat makbulkan doamu, maka Dia menyayangimu.
 Bila Dia lambat memakbulkan doamu, maka Dia sedang mengujimu.
 Bila Dia tak makbulkan doamu, maka dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.   Bersangka baiklah pada Allah dalam apa jua keadaan.

 Kasih sayang Allah mendahului kemurkaan-Nya"
Aku dpt ayat "PENENANG" ni dr salah sorg sahabat aku. Kebetulan time ni aku rs agak 'murung' skit... runsing... Mayb byk benda yg aku pikir walaupun husband aku dh pesan jgn dok pikir perkara yg menyakitkan hati, fikiran & wat aku jiwa kacau... nnt migrain aku serang blk! Tp dlm aku angguk2 tu, sume tu masuk blk dlm pikiran aku ni... (sorry my hubby...)
 Banyak yg aku tempuhi... dugaan & cabaran... Kadang2 aku pikir, aku beruntung menjadi diri aku berbanding insan2 yg di luar sna. Tetapi fitrah manusia, tak pernah kenal erti PUAS HATI... Ssh kn?
Mak ngn Abah sll pesan, hidup ni kena banyak & sll BERSABAR. Biar org buat kt tp kt jgn wat kat org 2... Klu kt wat jgk, kt pn sama je dgn org 2... xde beza...!!! (nk menitik air mata ni bl teringat'n semua tu...rindu r plak nk blk KB...)
"Mak... Abah... eira ingt pesan Mak Abah... Eira akn cuba ikut & latih diri ni jd PENYABAR. Walaupun kdg2 terdetik di kepala ni, terbisik di hati ni utk balas balik KEJAHATAN dieorg tu... Alhamdulillah, suami eira menjadi PEMIMPIN & CONTOH yg TERBAIK dlm kenal erti KESABARAN..."
***mesti org lain pelik & ketakutan bl aku yg sll rushing ni tibe2 jd penyabar... husband aku lak mesti tersenyum & say 'good luck my queen!" hehehehehe

1 comment :

  1. hehehe...gud luck...wish u all the best..(dah ader improvement)...bagus...hehehe...

    ReplyDelete

Kami memerlukan komen dari kawan-kawan semua untuk memperbaiki & mengeratkan silaturrahim antara kita...
Terima kasih kerana luangkan masa ke blog kami (^_^)