Enjoy shopping & crafting with us..

Tuesday, October 18, 2011

Kanak-Kanak Beijing Yang Malang

Sakit hati sangat2 bila baca berita tentang seorang kanak-kanak berusia 2 tahun, Yue Tue, di biarkan terbaring selepas dia di langgar oleh orang yang berhati binatang di sebuah kawasan pasar di Beijing, China. Entah di mana nilai kemanusiaan lebih 12 orang yang lalu lalang di situ tanpa mempedulikan & memberi pertolongan kepada kanak-kanak itu.
Kanak-kanak itu pada mulanya di langgar oleh sebuah van putih, kemudian tidak lama selepas itu, kanak-kanak malang itu di langgar pula oleh sebuah lori...!
Namun, ada insan istimewa (pemungut sampah je tp lebih mulia dr yg dot...dot...dot...) yg bertimbang rasa mengangkat kanak-kanak tersebut ke tepi jalan & memaklumkan kepada ibu bapa kanak-kanak itu.
Agak2nya apa perasaan orang yg lalu lalang di situ, pemandu van & lori semasa kanak-kanak tu terbaring menahan kesakitan ek? Bila dieorang tgk kanak-kanak tu, apa dieorang rasa? Maybe bila kena pada batang hidung mereka sendiri, barulah mereka hendak meraung2, salahkan orang itu ini kan...
Kalaulah mereka dapat memahami maksud, "Setiap apa yg kita lakukan di dunia ni, ada balasannya"... Paling2 bodoh pun, try r paham ayat " what u give, u get back"...
Ini adalah rakaman CCTV yang berjaya merakam kejadian tersebut...


Keadaan kanak-kanak tersebut di laporkan kritikal & maybe tidak dapat di selamatkan. 
Sama-samalah kita doa'n yang terbaik untuk Yue Tue...

2 comments :

  1. dah meninggal budak ni.
    masyarakat sekrg mmg dah kurang nilai2 kemanusiaan

    ReplyDelete
  2. sedih tol kn... mmg bengong tol dieorg tu...mn pegi perasaan dieorg ntah...sakit tol ati!!!

    ReplyDelete

Kami memerlukan komen dari kawan-kawan semua untuk memperbaiki & mengeratkan silaturrahim antara kita...
Terima kasih kerana luangkan masa ke blog kami (^_^)